شی بعدی در قسمت extended primitives ها گزینه oil tank می باشد , که توسط آن یک سیلندر با مقاطع محدب می توانیم خلق نماییم, که کلیک اول سطح مقطع شی را ترسیم می کند, با رها کردن کلیک ,ارتفاع را می توانیم تعیین نماییم و با کلیک نمودن مجدد ,این مقدار تثبیت می شود و با حرکت دادن کرسر موس , ارتفاع مقطع شی مشخص خواهد شد.
از خاصیت کنترل , برای جابجایی local coordinate ,هنگام خلق شی می توانیم استفاده نماییم و کادرهای creation method و keyboard entry نیز برای این شی همانند اشیای دیگر,همچنان موجود می باشند.
با رفتن در panel modify به پارامترهای مخصوص این شی دسترسی پیدا می کنیم, که شعاع , ارتفاع و همین طور ارتفاع مقطع(cap) را می توانیم ویرایش نماییم.
در این قسمت می توانیم دو حالت overall , centers را نیز مشاهده کنیم , با انتخاب گزینه Overall ,زمانیکه ارتفاع شی را تغییر می دهیم , ارتفاع کلی شی را از منتها الیه شی تا بالاترین نقطه شی در نظر می گیرد و در این مدل, از یک سیستم ارتفاع کلی استفاده می شود.
در صورتیکه با انتخاب گزینه centers , قسمت مقطع شی (cap), ارتفاعش را توسط گزینه height c تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 209 تاريخ : جمعه 21 آبان 1395 ساعت: 19:48